Better Shops

Ordna med städningen

cleaning

Den som startar en affärsrörelse har en hel del att tänka på. Kanske går man in i detaljhandeln och hyr en butik.

Här skall man bedriva handel under de flesta av veckans dagar och i många fall blir det från arla morgon till sena kväll. Man jobbar och sliter, egenföretagande är ingen dans på rosor. Efter ett tag inser man att koncentrationen bör vara inriktad på försäljning och det som hör ihop, inköp till exempel – och detta till 100 procent.

Följden blir ofta att omkringliggande sysslor som städning av butik, kontor och lager blir eftersatt. De få timmar man kan få i hemmet med avkoppling behövs verkligen. Man är bara människa. Och det kräver mycket mer att driva eget än att vara anställd.

Kunderna skall också trivas

Då finns lösningen med att leja bort städningen. Äsch, säger någon, en bra karl eller kvinna reder sig själv. Realiteten är att ju mer kraft som kan sättas till de verkliga affärerna desto bättre fungerar verksamheten. Tveka inte att anlita en bra firma som HemMiljö, som även fixar butiks- och kontorsstädning. Den slarviga snabbt överstökade rengöringen som butiksägaren själv utför kan slå tillbaka. Proffs är så mycket bättre på det de gör, sköt det du kan och överlåt det andra. Butiken blir så mycket trevligare att vistas i, vilket kunderna också märker. Omsättningen ökar när ingen skräms av damm och smuts.

Nöjd och glad

Det företag som som man väljer till butiks- och kontorsstädningen bör ha rekommendationer, lämna offert kostnadsfritt och kan utföra städningen vilken dag eller tid som helst. Städbolaget skall också göra kvalitetskontroll och ha en fast kontaktperson för ditt företag. Se till att städföretaget gör dig tillfredsställd. Som butiksägare är du säkert en bra företagare, ställ samma krav på de du anlitar.